Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Az Általános szolgáltatási feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Tánczos Mónika e.v., web: tanczosmonika.hu, székhely: 8900 Zalaegerszeg, Gasparich Márk utca 14/A, üzlet: 8900 Zalaegerszeg, Berzsenyi Dániel u. 3., adószám: HU 64355418 mint szolgáltató („Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen szerződés nem kerül iktatásra (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, így online adásvételi szerződés jön létre. A megkötött szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Tánczos Mónika egyéni vállalkozó
Szolgáltató székhelye: 8900 Zalaegerszeg, Gasparich Márk utca 14/a
Szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: studio@tanczosmonika.hu
Adószáma: 64355418-2-40
Nyilvántartási szám: 9225590  EVNY
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala 
Telefonszámai: +36 30 3926 858
A szerződés nyelve: magyar
Üzletben személyes átvételi lehetőség: van
A megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik: hétfőtől péntekig, 9 és 17 óra között
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje: 2-5 munkanap
Webáruház domain: tanczosmonika.hu

2. A tárhelyszolgáltató adatai

Név: Prompt-H Számítástechnikai, Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 2100 Gödöllő, Testvérvárosok útja 28.
Elérhetőség: office@prompt.hu
Weboldal: web.prompt.hu 

3. Alapvető rendelkezések

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről Fulfillment szolgáltatás webshopok számára szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, kategóriája

A webáruházban található ruházati termékek online, a tanczosmonika.hu domainnéven elérhető webáruház felületén keresztül rendelhetők meg, és személyesen, az üzletben is megvásárlhatók. Online rendelt termékek átvehetők személyesen, az üzletben, illetve GLS futárszolgálattal történő kézbesítéssel. A termékek online és személyesen az üzletben is megvásárolhatók.

A kínált termékek kategóriája: ruhák, tunikák, felsők, nadrágok, kabátok.

Az árak tartalmazzák az áfa (27%) összegét.

A házhozszállítási díjat – 1500 Ft – nem tartalmazzák az árak. 

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

5. Rendelés menete

A vásárlás regisztráció nélkül lehetséges. Webáruházunk az EU 2018/302 rendelettel összhangban nem alkalmaz területalapú korlátozást, illetve eltérő árazást. A megrendelt termék(ek) kiszállítását kizárólag magyarországi címre vállaljuk.

A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben ki tudja fizetni annak díját!

Át nem vett, visszaküldött csomagok újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása-kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!

A rendelés menetének részletes leírása, a bejelentkezésről a termék kosárba helyezéséig

A termékek a kosárba helyezéssel rendelhetők meg. A kiválasztott termék/ek a „Kosárba” gombra kattintva helyezhető el a kosárban. A jobb felső sarokban található, kosarat jelképező piktogramra kattintva a kosárban elhelyezett termékek megtekinthetők, a mennyiségük módosítható, és törölni is lehet őket. Amennyiben további terméket szeretne a Felhasználó hozzátenni a kosarához, akkor a „Folytatom a vásárlást” gombra kattintva folytathatja azt. A vásárlás befejezése a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva történik. 

Adatbeviteli hibák kijavítására/törlésére a rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van az értelemszerűen megjelölt gombra kattintva.

Kérjük, kiemelten ügyeljen az elérhetőségi adatok pontos megadására. Rosszul megadott e-mail cím esetén a visszaigazolást nem tudjuk kézbesíteni a megrendelés beérkezéséről. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást, ellenőrizze a spam – levélszemét mappákat is. Pontatlanul vagy hiányosan megadott elérhetőségi  adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. Amennyiben bármilyen okból a rendelési folyamatban meghatározott szállítási díjjal nem tudjuk kézbesíteni a terméket, minden esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Megrendelés leadása a tanczosmonika.hu webáruházon keresztül lehetséges. Amennyiben bármilyen okból a rendelési folyamatban meghatározott szállítási díjjal nem tudjuk kézbesíteni a terméket, minden esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot. Cégünk az esetleges technikai vagy adminisztrációs hibából „0 Ft”-tal megjelölt téves árazású termékek rendelését nem teljesíti.

Fizetési lehetőségek, szállítási módok leírása Fulfillment szolgáltatás webshopok számára

A megrendelt terméke/k átvétele történhet bolti átvétellel, és házhozszállítással. A bolti átvétel díja ingyenes, a házhozszállítás díja 1.500,- Ft/ rendelés, amelyet az megrendelt termék árának megfizetésével együtt a megrendelés elküldésével egyidejűleg szükséges megfizetni bankkártyás fizetési móddal. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Webáruházunk megrendeléseit a GLS futárszolgálat kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A logisztikai partnerünk háromszori kézbesítést kísérel meg.

A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A szerződés visszaigazolás megérkezésével jön létre. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.
A megrendelés alapján a Felhasználónak a Szolgáltató webáruházzal kötött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, így online adásvételi szerződés jön létre. A megkötött szerződés későbbiekben nem kereshető vissza, nem minősül írásbeli szerződésnek, magatartási kódexre nem utal.

Bankkártyás fizetés – számlázás tudnivalók

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártyaadatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. 

A megrendelésről a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát a megrendeléskor megadott e-mail címre küldjük. A Vásárló jelen általános szerződési feltételek elfogadásával hozzájárul, hogy Tánczos Mónika e.v. – tanczosmonika.hu webáruház elektronikus számlát állítson ki számára. A dokumentum elfogadása, a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §-ban foglaltaknak megfelelően elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Ezzel a környezetbarát megoldással járulunk hozzá környezetünk megóvásához. Az így kiállított számlát az Ön által, rendeléskor megadott e-mail címre elküldjük. Ez a számla bármikor letölthető és kinyomtatható. Kérés esetén bármikor újra elküldjük e-mail címére. Az E-számla PDF formátumban kerül kiküldésre.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

A megrendeléseket munkaidőben (hétfőtől péntekig, 09 órától 17 óráig) dolgozzuk fel. A munkaidőn túl érkező online megrendeléseket a megrendelést követő munkanapon dolgozzuk fel.

A megrendelés teljesítésének (annak, hogy a megrendelt terméket a Fogyasztónak az üzletben átadjuk / csomagküldő szolgálattal elküldjük) feltétele, hogy a Fogyasztó a megrendelt termék árát – csomagküldés esetén a csomag feladásának díjával növelten – a Szolgáltató részére megfizette. 

Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 2-5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

7. Adatkezelési tájékoztató

Az adatkezelési tájékoztató megtekintéséhez kattintson az alábbi URL címre:
https://www.tanczosmonika.hu/adatkezeles

8. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja – a megrendelés visszaigazolása – és a termék átvétele között is gyakorolhatja. 

A Vásárló a termék/ek megvásárlására vonatkozó elállási jogával, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap. Ezt a vásárló megteheti a csomagban található ELÁLLÁSI JOGI NYILATKOZAT kitöltésével is, a szolgáltató részére jelezni, visszaküldeni. 

Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) termékkel együtt az alábbi címre: Tánczos Mónika e.v., 8900 Zalaegerszeg, Berzsenyi Dániel utca 3., vagy e-mailben jelezni a studio@tanczosmonika.hu címre.

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot a fenti postai vagy e-mail címre elküldeni 14 napon belül. A Vásárlónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket a Szolgáltató részére. 

Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát a termékkel együtt a megadott címre, vagy fenti e-mailcímen jelzi. 

A fogyasztó elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat nyilatkozatminta útján, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával. Ebből a célból felhasználhatja jelen dokumentumban található 9. pontban található elállási/felmondási nyilatkozatmintát is.

A vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

A Vásárló kizárólag akkor jogosult a termék/ek teljes vételárát visszakapni – a termék visszaküldésének feltételével –, ha Felhasználó a termék/ekben értékcsökkenést nem okozott, azaz a termék(ek) sértetlenül kerül(nek) vissza a Szolgáltatóhoz. Ez azt jelenti, hogy a Szolgáltatónak nem áll módjában visszavenni olyan termék(ek)et, amelyek például viselve vagy mosva voltak, amelyek szennyezettek, illetve amelyekből a termékcímkét, valamint a termék további címkéit kivágták.

A termék(ek) visszaküldésének közvetlen költsége Vásárlót terheli.

A termék(ek) visszaküldési címe: 8900 Zalaegerszeg, Berzsenyi Dániel u. 3.

Pénzvisszatérítést kizárólag bankszámlára utalással áll módunkban teljesíteni. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméke(ke)t. A termék(ek) kézhezvételét követően legkésőbb 14 napon belül megtörténik a termék(ek) árának / Vásárló által kifizetett teljes összegnek a fuvarozási költséget is magába foglalóan (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott) visszautalása a Vásárló által megadott bankszámlára.

Ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a Vásárló a felmondási jogát, az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit. 

A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. 

Nem illeti meg a Vásárlót az elállási/felmondási jog a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) eseteiben:

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. * - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

Elállás esetén a fogyasztót a termék visszaküldésének a költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költségek viselését.

9. Elállási/felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Tánczos Mónika e.v. 8900 Zalaegerszeg, Berzsenyi Dániel utca 3. 
 
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Rendelésazonosító:

Termék(ek) megnevezése:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztók(k) bankszámlaszáma:

Kelt:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

10. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Termékeinkre 1 hónap jótállást vállalunk. Meghibásodás esetén a jótállási jegyen található szervizek bármelyikében személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk.

Ha a Vásárló a kiszállított termék(ek)nél látható anyag- vagy gyártási hibát észlel (beleértve a szállítás során keletkezett sérüléseket is), erről a Tánczos Mónika Stúdiót haladéktalanul értesíteni kell. Az értesítést e-mailen keresztül a studio@tanczosmonika.hu címre küldött levélben, vagy az áru átvételekor a csomagküldő munkatársának lehet jelezni.

10.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Tánczos Mónika egyéni vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tánczos Mónika egyéni vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 10.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Tánczos Mónika e.v. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 

A jótállás időtartama egy év. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 10.1. és a 10.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

11. Panaszkezelés

A Szolgáltató mint eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a felmerülő Vásárlói panaszokat, illetve kifogásokat békés úton rendezze.

Panaszok közlésére szolgáló kapcsolatfelvételi adatok

Levelezési cím: Tánczos Mónika e. v., 8900 Zalaegerszeg, Gasparich Márk utca 14/A 
Elektronikus levelezési cím: studio@tanczosmonika.hu 
Telefonszám: +36 30 3926 858
A Szolgáltató garantálja, hogy a beérkezett panaszokat 30 napon belül feldolgozza és megválaszolja.

Amennyiben a felmerült panaszt illetve kifogást a felek egymás között nem tudják békés úton rendezni, a Vásárló jogorvoslattal élhet az alábbiak szerint: 

Panaszügyintézés további tudnivalói / jogérvényesítési lehetőségek

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni a Szolgáltató és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. 

A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a
  5. panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  6. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  7. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  8. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Fogyasztóvédelem (járási hivatal)

Amennyiben a Vásárlói panaszra nem sikerül közös megegyezés útján megoldást találni, a Vásárló (amennyiben fogyasztónak minősül), panaszával kapcsolatban fordulhat a területileg illetékes járási hivatalhoz.

Területi kormányhivatalok elérhetőségei: https://jarasinfo.gov.hu/

Online vitarendezési platform

Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja panaszát a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon keresztül. Magyar online tanácsadó pontként a Budapesti Békéltető Testülethez is fordulhat. A testület, a következő telefonszámon várja a fogyasztók és vállalkozások online vitarendezési eljárással összefüggő és további, a fentiekhez kacsolódó kérdéseit: +36 1 488 2033. A következő e-mail címen ugyancsak fordulhatnak tájékoztatásért: onlinevita@bkik.hu

Békéltető testületi eljárás

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A vállalkozást a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan
eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület
  4. megjelölését,
  5. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  6. a fogyasztó nyilatkozatát a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről, miszerint a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
  7. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem  kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  8. a testület döntésére irányuló indítvány,
  9. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 1997. évi CLV. törvény 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről, miszerint a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését. Amennyiben a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Magyar online tanácsadó pontként a Budapesti Békéltető Testülethez is fordulhat. A testület a következő telefonszámon várja a fogyasztók és vállalkozások online vitarendezési eljárással összefüggő és további, a fentiekhez kacsolódó kérdéseit: +36 1 488 2033. A következő e-mail címen ugyancsak fordulhatnak tájékoztatásért: onlinevita@bkik.hu További információk elérhetőek a https://bekeltetes.hu/index.php/?id=testuletek weboldalon.

Tánczos Mónika  e.v. székhelye szerint területileg illetékes békéltető testülete:

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24. 
Telefonszáma: +36 92 550 513
Fax: +36 92 550 525 
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu 

12. Vegyes rendelkezések

A webshop mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelem alatt áll.

A honlapon vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Tánczos Mónika e.v. általános szerződési feltételeit.

Jelen Általános szerződési feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. június 29.